DuweLL

Uit het DuweLL-archief

Zorgverzekeringswet 2023

U of uw werkgever/uitkeringsinstantie betaalt de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (bijdrage Zvw) aan de Belastingdienst. Deze bijdrage is een bijdrage die u of uw werkgever/uitkeringsinstantie - naast de premie aan de ziektekostenverzekeraar - betaalt voor de zorgverzekering. Hoe hoger uw inkomen, hoe hoger uw bijdrage.

Percentages inkomensafhankelijke bijdrage Zvw Vanaf 2023 zijn de percentages van de Zvw als volgt:

werkgeversheffing Zvw: 6,68% (dit was 6,75% in 2022)

bijdrage Zvw die uw werkgever of uitkeringsinstantie inhoudt op uw loon of uitkering: 5,43% (was 5,50% in 2022)

bijdrage Zvw die u betaalt met een aanslag Zvw: 5,43% (was 5,50% in 2022)

Het maximumbijdrage-inkomen in 2023 is € 66.956 (was € 59.706 in 2022).

Mail ons

Voor al uw vragen of opmerkingen

email [email protected] content_copy Gekopieerd!

Bel ons

Directe hulp of een persoonlijk gesprek

phone

0475 - 32 77 42

Bezoek ons

Ons kantoor, altijd welkom

location_on

Reijvenhofweg 6, 6096 PA, te Grathem

Bespreek uw vraag ↗